Πρόκειται για την εκπαιδευτική άποψη που λέει πως ο κάθε μαθητής αντιλαμβάνεται, μαθαίνει και θυμάται με διαφορετικούς τρόπους. Είναι η εκπαιδευτική φιλοσοφία που λέει ότι αν τόσο ο μαθητής όσο και εκείνοι που τον διδάσκουν γνώριζαν το μαθησιακό του τύπο, τις συγκεκριμένες μαθησιακές του ανάγκες και τους τρόπους με του οποίους θα μπορούσε να μάθει ευκολότερα, τότε θα είχαμε πολύ λιγότερους αδιάφορους μαθητές, πολύ λιγότερες αποτυχίες και πολύ λιγότερα αγχωμένα παιδιά.
Αυτή η φιλοσοφία, έχει αποτελέσει το Mission Statement των σχολείων μας για πολλά χρόνια. Είναι δηλαδή η υπόσχεση που δίνουμε στους μαθητές που έρχονται κοντά μας. Όσοι μας γνωρίζουν από παλιά, θα έχουν ίσως δει αυτή μας την υπόσχεση τυπωμένη στο εγχειρίδιο του μαθητή, το οποίο δίνουμε σε όλα τα παιδιά κάθε χρόνο.
“Αν δεν μπορείς να μάθεις όπως σε διδάσκουν, εμείς θα σε διδάξουμε όπως εσύ μπορείς να μάθεις”
Για πολλά χρόνια κάναμε πράξη αυτή μας την υπόσχεση βασισμένοι στην πολύχρονη πείρα μας. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 όμως, με τη βοήθεια του QLS και τη συνεργασία του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας, αποκτήσαμε και εργαλεία για την αποτελεσματικότερη πραγματοποίηση της υπόσχεσής μας. Μέσα από ένα απλό ερωτηματολόγιο η επιστημονική πλατφόρμα του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας μας δίνει λεπτομερή αναφορά του το πως μπορεί να μάθει ο κάθε μαθητής μας και που εστιάζονται οι μαθησιακές του ικανότητες.
Πρόκειται για μια αναφορά που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, όχι μόνο σε μας και τους καθηγητές μας, αλλά και στους γονείς και στους ίδιους τους μαθητές. Έχοντας παρακολουθήσει ειδικά εκπαιδευτικά σεμινάρια, οι καθηγητές μας και εμείς, μπορούμε να αναλάβουμε το ρόλο του μαθησιακού συμβούλου, ώστε να γίνει όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη η χρήση του μαθησιακού προφίλ των μαθητών μας.