H Σημασία της Ευγνωμοσύνης!

Είναι απίστευτο το πόσα έχω μάθει στη διάρκεια της καριέρας μου ως καθηγητής αγγλικής από τα πάμπολλα κείμενα Reading του Cambridge Proficiency και όχι μόνον. Είναι σχεδόν όλα αποσπάσματα από δημοσιεύσεις σε σοβαρά περιοδικά και εφημερίδες αγγλόφωνων χωρών.

Ένα τέτοιο κείμενο μοιράστηκε μαζί μου πριν λίγο καιρό ένας φίλος και συνάδελφος, επειδή του είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Ομολογώ ότι και σε μένα έκανε παρόμοια αίσθηση και γι αυτό αποφάσισα να το μοιραστώ μαζί σας.

Μαθητικά DEBATES

..πρώτα απ’ όλα η ομιλία τους, όπως και η έρευνά τους, αλλά και οι σημειώσεις τους ήταν σε αυτό που αποκαλούμε “δεύτερη γλώσσα”. Σε μια γλώσσα την οποία ακόμη διδάσκονται και την οποία δεν είχαν ακόμη την ευκαιρία να τη ζήσουν, όπως την έζησα εγώ στις σπουδές μου ή στα ταξίδια μου. Κι όμως σε αυτή την “ξένη” γλώσσα, αυτά τα παιδιά έκαναν θαύματα.

Ο μέσος ενήλικας έχει δυσκολία να ακούσει και να καταλάβει τα επιχειρήματα του συνομιλητή του, πόσο μάλλον να τα αντικρούσει. Όμως αυτοί οι μαθητές, χωρίς φωνές και χωρίς εξάψεις, αλλά με τον ενθουσιασμό του ανθρώπου που έχει γνώση και επιχειρήματα, έστησαν συζήτηση με στόχο να πείσουν τους ακροατές τους. Ο χρόνος για το κάθε επιχείρημα ήταν βεβαίως συγκεκριμένος και υπήρχε ο συντονιστής που μοίραζε το λόγο στη μία και στην άλλη ομάδα. Πόση οργάνωση αλήθεια!

SLOMO

..Ανησυχώ γιατί, ενώ η τεχνολογία θα έπρεπε να μας κάνει πιο παραγωγικούς ή έστω να μας προσφέρει περισσότερη ξεκούραση, ώστε με λιγότερο φόρτο εργασίας να αποδίδουμε περισσότερο, βλέπω να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Ο φόρτος εργασίας μας αυξάνεται ενώ σε πολλές περιπτώσεις η αποδοτικότητα μειώνεται. Στο δυτικό κόσμο καταφέραμε – το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων – να ξεπεράσει τα όρια της διατροφικής στέρησης, αλλά καταλήξαμε να ζούμε σε όρια φτώχειας όσον αφορά σε ελεύθερο και χαλαρό χρόνο.