Η άποψη πως υπάρχει καλοκαιρινή απώλεια γνώσης δεν είναι καινούργια. Η πρώτη σχετική έρευνα κυκλοφόρησε το 1996 και περιείχε δεδομένα που είχαν συγκεντρωθεί σε μια δεκαετία (από το 1970 ως το 1980). Η μελέτη των ευρημάτων έδειξε πως τα παιδιά χάνουν – κατά μέσο όρο – γνώση που θα έπαιρναν σε περίπου ενός μηνός μαθήματα. Ενώ υπήρχαν και ενδείξεις πως η απώλεια μεγάλωνε μαζί με την ηλικία των παιδιών.
Μια δεύτερη εικοσαετής – αυτή τη φορά – μελέτη (μεταξύ 1982 και 2002) έδειξε την απώλεια γνώσης να σχετίζεται με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.
Ενώ οι ερευνητές γενικότερα διαφωνούν σχετικά με το πόσο αληθινά είναι τα παραπάνω αποτελέσματα, πολλοί δάσκαλοι σε όλο τον κόσμο επιμένουν ότι αυτή η απώλεια πραγματικά υπάρχει και πως οι γονείς θα μπορούσαν να την μειώσουν ή και να την εξαλείψουν.
Κάποιοι δάσκαλοι επιμένουν πως είναι απαραίτητο, οι ίδιοι να γνωρίζουν πως να διαχειριστούν αυτή την απώλεια γνώσης και να βοηθήσουν τα παιδιά να επανέλθουν, ενώ άλλοι δηλώνουν πως η απώλεια αυτή δεν περιορίζεται μόνον σε θέματα της διδακτέας ύλης, αλλά επεκτείνεται και σε θέματα κοινωνικοποίησης των παιδιών και ένταξής τους στο σχολικό περιβάλλον.
Το πόσο εμφανής είναι αυτή η θερινή απώλεια εξαρτάται και από τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα παιδιά στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, είτε αυτές ήταν δυσκολίες στη μάθηση, είτε είχαν σχέση με την κοινωνικοποίηση και την ένταξη των παιδιών.
Τα ξενόγλωσσα σχολεία ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ – HUTTON βρισκόμαστε στη κορυφή της πυραμίδα των Σχολείων Ξένων Γλωσσών του Βόλου, γιατί εσείς τα φέρατε εδώ. Μας ανεβάσατε στην κορυφή για τον ασυναγώνιστο επαγγελματισμό μας, για τις πρωτοποριακές ιδέες μας, για τα κορυφαία αποτελέσματά μας τόσο στις εξετάσεις του Cambridge όσο και στη γνώση που αποκτούν οι μαθητές μας στα αγγλικά και για την ατέλειωτη αγάπη στη γλώσσα που εμπνέουμε στα παιδιά μας.