Στο τέλος του χρόνου θα έχω κλείσει είκοσι χρόνια από την πρώτη μου εκπαίδευση ως CEM (Διευθυντής Εξεταστικού Κέντρου) του Cambridge. Η τριβή που είχα τα είκοσι αυτά χρόνια με αυτό το πασίγνωστο εκπαιδευτικό ίδρυμα και με όλες τις διαδικασίες ποιότητας που είδα να εφαρμόζονται σαν κάτι το απόλυτα φυσιολογικό, μου άνοιξε τα μάτια σε μια πραγματικότητα που παλιότερα αγνοούσα.
Παλιά θεωρούσα – όπως πιστεύω ότι ακόμη και τώρα θεωρούν οι περισσότεροι από μας – πως από την ώρα που αποφοίτησες και έγινες δάσκαλος και βρήκες δουλειά, όλο που χρειάζεσαι είναι να έχεις κέφι για τη δουλειά και αγάπη για τα παιδιά. Παρόλο που στο μυαλό μου αυτά τα δύο ακόμη συνεχίσουν να είναι απαραίτητα, το Cambridge με δίδαξε πως ακόμη και για επαναλαμβανόμενες εκπαιδευτικές λειτουργίες, ο άνθρωπος πρέπει να εκπαιδεύεται ξανά και ξανά σε τακτά χρονικά διαστήματα, αλλιώς έχει την τάση να ξεχνιέται και να μπαίνει σε μια “αφαιρετική” ρουτίνα. Όχι πως το κάνει επίτηδες! Απλά είναι στη φύση μας να κρατούμε στο μυαλό μας συγκεκριμένες διαδικασίες – συνήθως κάπως απλουστευμένες – και να ξεχνούμε τις λεπτομέρειες που θα έκαναν τη δουλειά μας πιο ποιοτική και πιο αποδοτική…
Η αντιμετώπιση του εκφοβισμού είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα! Όλοι μας, είτε από τη σκοπιά του δασκάλου, είτε από αυτή του γονέα, πρέπει να κάνουμε σοβαρή προσπάθεια και να βρίσκουμε το χρόνο για να συζητούμε με τα παιδιά το νεανικό εκφοβισμό, ο οποίος δείχνει να γίνεται μάστιγα στην κοινωνία σήμερα. Οι επιπτώσεις του εκφοβισμού στην ευημερία των παιδιών, σε όποια πλευρά του και αν βρεθούν, θα είναι τεράστιες.
Αλλά ας δούμε εδώ μερικές συμβουλές για το πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και στη προσπάθεια εξάλειψής του:
• Μιλήστε τους για το τι είναι το Bullying: Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν τι είναι ο εκφοβισμός, ακόμη και αν δεν τον έχουν βιώσει στο δικό τους περιβάλλον. “Είναι η σκόπιμη, επαναλαμβανόμενη και βλαβερή συμπεριφορά από ένα ή περισσότερα άτομα που νιώθουν πως έχουν περισσότερη δύναμη ή εξουσία επί του άλλου”.
• Η ηρεμία και η αυτοπεποίθηση είναι βασικό μυστικό: Ενθαρρύνετε τα παιδιά να παραμείνουν ήρεμα αν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν bullying. Οι εκφοβιστές συχνά αναζητούν αντιδράσεις, και γι αυτό η ψυχραιμία μπορεί να…
Θα πήγαινα και στοίχημα πως αν κάποιος έλεγε σήμερα “φέτος θα δώσω εξετάσεις για το FCE”, ο συνομιλητής του θα έκαμε την ερώτηση ή έστω τη σκέψη “πότε, το Δεκέμβριο ή το Μάιο;”.
Ακόμη και από εκείνα τα χρόνια που ήμουν κι εγώ μαθητής θυμάμαι τις εξετάσεις του Cambridge να γίνονται Μάιο και Δεκέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν γίνει σταδιακά πολλές αλλαγές, τόσο στη διάρκεια της εξέτασης όσο και στη συχνότητα των εξετάσεων, οι οποίες τα τελευταία χρόνια ήταν διαθέσιμες και στην Ελλάδα σε πολύ περισσότερες από δύο ημερομηνίες το χρόνο.
Όμως το τελευταίο διάστημα, το Cambridge δείχνει να έχει βάλει σκοπό να βαδίζει με τους καιρούς μας και να υιοθετήσει περισσότερες και πιο δραστικές αλλαγές, με μεγαλύτερη ευκολία από ότι στο παρελθόν.
Επίσης εδώ και πολλά χρόνια, το Cambridge είχε στη διάθεση των υποψηφίων του τις λεγόμενες CB Exams (Computer Based), οι οποίες είχαν πολλά θετικά, όπως τα γρήγορα αποτελέσματα, αλλά και πολλές δυσκολίες, όπως για παράδειγμα η διαθεσημότητα του αριθμού των υπολογιστών που θα ήταν κάθε φορά απαραίτητοι για να καλύψουν.
Τα ξενόγλωσσα σχολεία ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ – HUTTON βρισκόμαστε στη κορυφή της πυραμίδα των Σχολείων Ξένων Γλωσσών του Βόλου, γιατί εσείς τα φέρατε εδώ. Μας ανεβάσατε στην κορυφή για τον ασυναγώνιστο επαγγελματισμό μας, για τις πρωτοποριακές ιδέες μας, για τα κορυφαία αποτελέσματά μας τόσο στις εξετάσεις του Cambridge όσο και στη γνώση που αποκτούν οι μαθητές μας στα αγγλικά και για την ατέλειωτη αγάπη στη γλώσσα που εμπνέουμε στα παιδιά μας.