Όταν, πριν από επτά περίπου χρόνια, είχαμε αρχίσει να συζητούμε στο σχολείο μας το λεγόμενο Study Buddy Project, υπήρχαν αρκετοί ενδοιασμοί, όχι τόσο σχετικά με το αν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, όσο σχετικά με το αν θα ήταν οι γονείς έτοιμοι να δεχθούν την πρόταση που θα τους κάναμε.
Στα ελληνικά ο “Study Buddy” είναι το φιλαράκι (όχι η μαμά ή ο δάσκαλος), που θα μας βοηθήσει να μάθουμε κάτι που δεν καταλάβαμε, ή που θα κάτσει δίπλα μας όταν πρέπει να εξασκηθούμε σε κάτι που μας δυσκολεύει. Τα παιδιά που εμπλέκονται στο Study Buddy Project λοιπόν, μπορεί να είναι είτε από την πλευρά του βοηθού, είτε από την πλευρά του βοηθούμενου. Η ανησυχία μας τότε ήταν ότι κάποιοι γονείς των Study Buddy “βοηθών” μπορεί να έβλεπαν την προσπάθειά μας ως χαμένο χρόνο για τα παιδιά τους, ενώ παράλληλα κάποιοι γονείς των Study Buddy “βοηθούμενων” παιδιών μπορεί να έβλεπαν την ίδια προσπάθεια σαν δική μας εναπόθεση της δουλειάς του δασκάλου σε άλλα παιδάκια.
Επειδή όμως εμείς πιστέψαμε το Study Buddy Project και επειδή το σχολείο μας φημίζεται για τις πρωτοποριακές ιδέες που βάζει σε εφαρμογή, τελικά το 2017 το εφαρμόσαμε. Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά φανταστικό! Οι γονείς και από τις δύο πλευρές το αγκάλιασαν και τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό.
Στην έκδοση #11 του Huyon Times Digital υπήρξε ένα μικρό αρθράκι σχετικά με το MODULAR PROFICIENCY, το οποίο προσφέρουμε εδώ και μια επταετία με απόλυτη επιτυχία! Πρόκειται για μια ακόμη πρωτοτυπία των σχολείων μας, η οποία αποδείχθηκε θαυματουργή, αφού κατάφερε να κάνει τη μετάβαση από το B2 του Cambridge στο Proficiency του Cambridge μια εύκολη, ευχάριστη και απόλυτα επιτυχημένη διαδικασία.
Ξαναθυμήθηκα τα οφέλη που έχουν οι μαθητές του MODULAR PROFICIENCY τώρα που έγινε το νέο spin-off των παιδιών που θα δώσουν εξετάσεις στις αρχές Μαρτίου. Με μια προετοιμασία διάρκειας 7 περίπου εβδομάδων θα είναι έτοιμα για να μας φέρουν παρόμοια εξαιρετικά ποσοστά επιτυχίας που μας έχουν φέρει και οι προηγούμενοι απόφοιτοι.Την ώρα που βγαίνουν από τα τμήματά μας οι μαθητές που είναι έτοιμοι για εξετάσεις, την ίδια ώρα εισέρχονται σε αυτά οι νέοι μαθητές επιπέδου B2, οι οποίοι πολύ σύντομα θα έχουν αγκαλιαστεί από τους παλιότερους μαθητές και θα έχουν αφομοιωθεί στο τμήμα έτσι ώστε να νιώθουν ισότιμα μέλη του. Θα μαθαίνουν επειδή το θέλουν, θα έρχονται στο μάθημα με χαρά και θα έχουν στόχο να γίνουν το ίδιο καλοί ή και καλύτεροι από τους παλιότερους μαθητές που έχουν ήδη κάνει και δύο ή και τρία MODULES.
Πολλές φορές με ρωτάνε γονείς και μαθητές πότε θα τελειώσουν με τη γλώσσα και δυσκολεύομαι να τους απαντήσω, με την έννοια ότι εγώ δεν νοιώθω να έχω τελειώσει με τη γλώσσα και ας έχει περάσει σχεδόν μίσος αιώνας από τότε που άρχισα να την μιλώ. “Τελειώνω” για το δικό μου μυαλό ενέχει την λέξη “τέλειο” ή “τελειότητα” και δεν ξέρω αν ποτέ θα φθάσω μια τέτοια τελειότητα.
Αν υπάρχει ένας άνθρωπος με τον οποίο έτυχε να ζήσω παράλληλες εποχές και που πιστεύω πως είχε φθάσει στην τέλια χρήση, τόσο της αγγλικής όσο και της ελληνικής γλώσσας, αυτός ήταν ο Ξενοφών Ζολώτας, που ίσως κάποιοι νεότεροί μου αναγνώστες να μην έχουν ακούσει. Το 1957 ο Ξενοφών Ζολώτας άφησε ένα διεθνές ακροατήριο από ακαδημαϊκούς και τραπεζίτες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) άναυδους με μια ομιλία του.
Είχε αρχίσει ομιλώντας σε καθομιλούμενα αγγλικά και λέγοντάς τους τα εξής: “Πάντα ήθελα να απευθυνθώ σε αυτή την ομήγυρη στα ελληνικά, αλλά ήξερα πως θα σας ήταν τελείως ακατανόητα. Όμως ανακάλυψα πώς θα μπορούσα να κάνω την ομιλία μου στα ελληνικά, έτσι ώστε εσείς θα τα ακούτε και θα τα καταλαβαίνετε ως αγγλικά. Με την άδεια σας λοιπόν κε πρόεδρε θα ήθελα να το κάνω τώρα χρησιμοποιώντας μόνον ελληνικές λέξεις με εξαίρεση των άρθρων και των προθέσεων.” Και συνέχισε στη αγγλική λέγοντας: «..
Τα ξενόγλωσσα σχολεία ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ – HUTTON βρισκόμαστε στη κορυφή της πυραμίδα των Σχολείων Ξένων Γλωσσών του Βόλου, γιατί εσείς τα φέρατε εδώ. Μας ανεβάσατε στην κορυφή για τον ασυναγώνιστο επαγγελματισμό μας, για τις πρωτοποριακές ιδέες μας, για τα κορυφαία αποτελέσματά μας τόσο στις εξετάσεις του Cambridge όσο και στη γνώση που αποκτούν οι μαθητές μας στα αγγλικά και για την ατέλειωτη αγάπη στη γλώσσα που εμπνέουμε στα παιδιά μας.