Πόση γνώση να ζητήσω;

Μήπως κάτι τρέχει με τον κλάδο;

Όταν κάποτε ήμουν νεότερος και σχετικά καινούργιος στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, αναρωτιόμουν τι είναι αυτό που ισοπεδώνει κάθε καλή προσπάθεια; Τι είναι αυτό που τα βάζει όλα – «ξερά» και «χλωρά» – στην ίδια κατηγορία; Τι είναι αυτό που επιτρέπει σε ανθρώπους που δεν «το έχουν» να εκμεταλλεύονται τους πελάτες τους για πολλά – πολλά χρόνια; 
Τώρα πια που η δική μου προσωπική καριέρα έχει βρεθεί στη δύση της, νομίζω πως έχω τόσο την απάντηση, όσο και το θάρρος να τη μοιραστώ.

Το πραγματικά διαφορετικό στον κλάδο μας είναι ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη – εύκολα κατανοητή – μονάδα μέτρησης και όταν δεν υπάρχει μονάδα μέτρησης τα πράγματα γίνονται απίστευτα περίπλοκα. Δεν μπορείς να πεις τι (ποσότητα) έχεις αλλά ούτε και τι ζητάς να αποκτήσεις.

Φανταστείτε πως βρίσκεστε σε ένα εμπορικό κατάστημα και θέλετε να αγοράσετε ύφασμα χωρίς να μπορείτε να περιγράψετε την ποσότητα που χρειάζεστε. Φανταστείτε να πρέπει να αφήσετε στον πωλητή να εκτιμήσει πόσο ύφασμα θα σας δώσει. Ή αντίστοιχα, να φανταστούμε ένα ζαχαροπλάστη να κάνει ένα κέικ χωρίς μονάδες μέτρησης. Βάλε αλεύρι, βάλε ζάχαρη, βάλε γάλα, βούτυρο και ότι άλλο, αλλά πόσο δεν μπορώ να πω!

Μπορεί τα παραπάνω παραδείγματα να μας φαίνονται αστεία και αδιανόητα, όμως στη γνώση και στην εκπαίδευση πάντα…

Parents’ Hub - Webinars για γονείς

Ο καλύτερος τρόπος να δείξεις πως νοιάζεσαι!

Τελικά η τεχνολογία πραγματικά μας ενώνει! Που να φανταζόμασταν λίγα χρόνια πριν πως θα μπορούσαμε να προσφέρουμε WEBINARS. Δηλαδή σεμινάρια σε πλατφόρμα του Ίντερνετ, όπου σε πραγματικό χρόνο μπορείς να παρουσιάσεις θέματα, να δεχθείς ερωτήσεις και να δώσεις απαντήσεις. Και όλα αυτά σαν να βρισκόσασταν στην ίδια αίθουσα μαζί με εκατοντάδες άλλους συνανθρώπους σου.

Όχι, τα WEBINARS δεν είναι το ίδιο με τα online μαθήματα σε ένα διαδικτυακό σχολείο. Εκεί ο αριθμός των μαθητών είναι μικρός, ο σχεδιασμός του μαθήματος είναι συγκεκριμένος και η στοχοθεσία βασισμένη στη διδακτέα ύλη του μαθήματος.

Αρχικά πίστευα πως τα WEBINARS θα ήταν κάτι χρήσιμο για επαγγελματίες. Για παράδειγμα, αντί να χρειάζεται να ταξιδέψουμε χιλιόμετρα για να βρεθούμε εκεί που γίνεται ένα επαγγελματικό σεμινάριο, τώρα το σεμινάριο θα έρχονταν σε μας μέσω του υπολογιστή μας, ή μέσω του tablet μας, ή ακόμη και του smartphone μας. Αντίστοιχα, αν τύχαινε να ήσουν ο παρουσιαστής σε αυτό το επαγγελματικό σεμινάριο, θα μπορούσες να κάνεις τη δουλειά σου από την άνεση του γραφείου σου δίχως να χρειάζεται να ταξιδέψεις από πόλη σε πόλη για να βρεθείς κοντά στο ακροατήριό σου.

Έλα όμως που η τεχνολογία ανοίγει νέες διαδρομές! Έλα που δημιουργεί νέες συνθήκες και δίνει λύσεις ακόμη και σε…

SOFT SKILLS

Περιζήτητες δεξιότητες στους αυριανούς εργαζόμενους!

Η αγγλική λέξη «skills» μεταφράζεται στη λέξη «δεξιότητες» στα ελληνικά. Ως δεξιότητα χαρακτηρίζεται η δυνατότητα ενός ατόμου να επιτυγχάνει κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα, με την αξιοποίηση και εφαρμογή γνώσεων. Οι άνθρωποι – αν και συνήθως έχουν κάποια έφεση ή κλήση προς μία ή άλλη κατεύθυνση – δεν γεννιούνται με έμφυτες δεξιότητες, αλλά τις αποκτούν με την εκπαίδευση και την πρακτική.

Στην παιδεία, μέχρι πρότινος, ο στόχος ήταν οι «ειδικές δεξιότητες». Δηλαδή αυτές που είναι χρήσιμες μόνο στη εκτέλεση κάποιου εξειδικευμένου έργου ή κάποιου επαγγέλματος, όπως για παράδειγμα η δεξιότητα χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών. Όμως τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και περισσότερο λόγος για τα λεγόμενα «Soft Skills». Στα ελληνικά θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον όρο «γενικές δεξιότητες» σε αντίθεση με το χαρακτηρισμό «ειδικές» που χρησιμοποίησα παραπάνω.

Τι είναι λοιπόν αυτά τα «Soft Skills» για τα οποία γίνεται τόσος λόγος; Και πως μπορούμε εμείς – από το δικό μας μετερίζι – να συμμετέχουμε στην ανάπτυξή τους και στη δημιουργία επιπλέον εφοδίων για τους μαθητές μας;

Ο κατάλογος αυτών των «Soft Skills» θα ήταν πολύ μεγάλος, αν θέλαμε να τα απαριθμήσουμε όλα. Όμως ένα καλό δείγμα από «Soft Skills», τα οποία κατατάσσονται στις κορυφαίες δεξιότητες που αναζητούν οι εργοδότες..