Cambridge Digital Exams

Στην έκδοση Νο 18 του HT Digital σας είχα ενημερώσει για την μεγάλη αλλαγή που φέρνει το Cambridge στις εξετάσεις του. Σας είχα πει για εξετάσεις Cambridge που θα μπορείς να ζητήσεις ακόμη και 10 ημέρες πριν από την ημερομηνία που εσύ διαλέγεις να εξεταστείς.

Θέλω να τραβήξω την προσοχή σας στη λέξη “διαλέγεις”! Δεν ξέρω αν μπορείτε να το συγκρίνετε με δικές σας εμπειρίες από το παρελθόν, όπου για να συμμετέχεις σε μια από τις δύο εξεταστικές, του Μαίου ή του Δεκεμβρίου, θα έπρεπε να το έχεις αποφασίσει τρεις μήνες πριν. Θυμάμαι τον αγώνα που κάναμε εκείνα τα χρόνια για να ξέρουμε τρεις μήνες πριν ποιοι μαθητές μας θα ήταν έτοιμοι για τις εξετάσεις. Τώρα μπορείς να συμμετέχεις οποιαδήποτε στιγμή νιώσεις έτοιμος!

Αυτές οι λεγόμενες ON DEMAND εξετάσεις γίνονται online και τα αποτελέσματα βγαίνουν σε 7 ημέρες το αργότερο. Με λίγα λόγια αν κάποιος χρειάζεται πιστοποίηση Cambridge στο τέλος του μήνα, πρέπει να το ζητήσει από κάποιο σχολείο σαν το δικό μας στις 13 του μηνός.

Οι online εξετάσεις του Cambridge είναι πανομοιότυπες με αυτές που γίνονται σε χαρτί. Και παρόλο που σε κάποιους ακούγεται ως κάτι δύσκολο είναι πολύ εύκολο, αφού μπορείς να κάνεις εύκολα σημειώσεις, πολύχρωμες υπογραμμίσεις, αλλαγές και διορθώσεις ανα πάσα στιγμή, ενώ μπορείς να πηγαίνεις από ερώτημα σε ερώτημα εύκολα και γρήγορα. Υπάρχει και ένα ενσωματωμένο ρολόι που σε διευκωλύνει να οργανώσεις το χρόνο σου. Τέλος το ακουστικό κομμάτι (Listening) είναι με ακουστικά και με υψηλή ευκρίνια ήχου που σχεδόν μηδενίζει τις πιθανότητες…

Γιατί πρέπει ένας μαθητής να μαθαίνει αγγλικά

Είναι αλήθεια πως οι περισσότεροι γονείς στην Ελλάδα θεωρούν καθήκον τους να βάλουν τα παιδιά τους στη διαδικασία εκμάθησης της αγγλικής. Αυτό είναι προφανές από τον αριθμό των μαθητών που βρίσκονται καθημερινά σε ξενόγλωσσα σχολεία όπως το δικό μας.

Όμως η πείρα μου μού δείχνει πως πάρα πολλοί γονείς κάπου στη διαδρομή ξεχνούν τους βασικούς λόγους για τους οποίους το παιδί τους πρέπει μεγαλώνοντας να έχει πολύ καλή έως και άριστη γνώση της αγγλικής. Και ξεχνώντας καταλήγουν να έχουν στόχο το “χαρτί”, άσχετα με το αν αυτό το “χαρτί” πιστοποιεί ή όχι μια πραγματική γνώση της γλώσσας. Στο μυαλό αυτών των γονιών έχει καταγραφεί η ανάγκη για ένα “χαρτί” αν θέλεις μια δουλειά στο δημόσιο.

‘Όμως πέρα από το δημόσιο υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένας Έλληνας μαθητής θα πρέπει να μάθει αγγλικά και μάλιστα σε πολύ καλό, αν όχι σε άριστο επίπεδο. Θα αναφέρω εδώ μερικούς από τους βασικούς αυτούς λόγους:

Διεθνής Επικοινωνία: Τα αγγλικά είναι η πιο διεθνής γλώσσα στον κόσμο και χρησιμοποιείται ευρέως για επικοινωνία σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάθηση της αγγλικής γλώσσας επιτρέπει στους μαθητές να επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς.

Επαγγελματικές Ευκαιρίες: Η γνώση της αγγλικής ανοίγει πολλές πόρτες στον επαγγελματικό κόσμο. Πολλές επιχειρήσεις απαιτούν αγγλόφωνο προσωπικό και η γνώση της αγγλικής γλώσσας μπορεί…

Προκλήσεις της Αγοράς & Επαγγελματική Αποκατάσταση

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
Στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, υπάρχουν κάποιες σπουδές που ενδέχεται να έχουν δυσκολία στην επαγγελματική αποκατάσταση. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως έλλειψη ζήτησης στην αγορά εργασίας για τους αποφοίτους της συγκεκριμένης σπουδής, έλλειψη εξειδίκευσης ή συγκεκριμένων δεξιοτήτων που αναζητούν οι εργοδότες, κλπ.

Για σπουδές όπως Κλασική Φιλολογία, Φιλοσοφία, Ιστορία, Αρχαιολογία, Κοινωνιολογία κλπ., παρόλο που μπορεί να προσφέρουν εξαιρετική εκπαίδευση και να είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες για πολλούς φοιτητές, η αγορά εργασίας σπάνια τους προσφέρει αρκετές ευκαιρίες απασχόλησης.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η επιτυχημένη επαγγελματική αποκατάσταση εξαρτάται και από τις προσωπικές δεξιότητες, την προσαρμοστικότητα, τη διάθεση για αναζήτηση ευκαιριών και την δια βίου απόκτηση νέας γνώσης. Υπάρχουν προκλήσεις “εκεί έξω” που αν θελήσει ένας νέος να τις κοιτάξει κατάματα, θα μπορούσε να λύσει δια παντός το πρόβλημα της επαγγελματικής του αποκατάστασης.

NA ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Σε μεγάλη πρόκληση αναδεικνύεται η εύρεση στελεχών στον τομέα των υπηρεσιών επικοινωνίας στη χώρα μας. Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας του Ομίλου Manpower Group για το 2024 που είδαν το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με αυτά το 89% των εργοδοτών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν ταλέντα για τον κλάδο των υπηρεσιών επικοινωνίας. Ο όμιλος Manpower Group διεξήγαγε …