Ακούγοντας μαθαίνεις!

Οδηγώντας κατά μήκος της όχθης του Κραυσίδωνα, πριν λίγες ημέρες,  σταμάτησα στα φανάρια και όσο περίμενα κοιτούσα διάφορα που συνέβαιναν γύρω μου. Εκεί λοιπόν στα φανάρια βρισκόταν ένας ηλικιωμένος άνδρας που μιλούσε με ένα μικρό παιδάκι, πιθανώς το εγγόνι του. Ο παππούς έδειχνε κάτι στην απόσταση, προφανώς εξηγώντας κάτι στον μικρούλη. Τίποτα παράξενο σε αυτό, μπορεί να πείτε! Λίγο πιο κάτω στο επόμενο φανάρι παρατήρησα δύο νέους γονείς να σπρώχνουν τα παιδάκια τους σε ένα καρότσι ενώ την ίδια ώρα ήταν αφοσιωμένοι στα κινητά τους. Και πάλι, τίποτα παράξενο σε αυτό, μπορεί να πείτε!

Ναι, αλλά από την άλλη μεριά σκεπτόμουν πως, oταν τα αδέλφια μου και εγώ ήμασταν μικρά, ο πατέρας μας μας έπαιρνε σε μακρινούς περιπάτους γύρω από το χωριό και στην εξοχή. Μας μιλούσε για όσα βλέπαμε και μας ενθάρρυνε να κάνουμε ερωτήσεις. Πάντα άκουγε προσεκτικά αυτά που είχαμε να πούμε και απαντούσε θετικά. Ακόμα θυμάμαι τα μαθήματα που έμαθα για τη φύση και τον κόσμο γύρω μας. Αυτό που ίσως δεν είχα συνειδητοποιήσει τότε ήταν ότι, στην ουσία, μάθαινα να ακούω και να επικοινωνώ αποτελεσματικά.

Η μαμά μου πάντα έλεγε: «Ένα παιδί που κάνει ερωτήσεις είναι ένα παιδί που μαθαίνει.» Εκείνη έχοντας γίνει μητέρα έξι παιδιών, γιαγιά εννέα εγγονιών και προγιαγιά, είχε περάσει ώρες απαντώντας σε αμέτρητες ερωτήσεις. Διαμεσολαβούσε στους καβγάδες μας και συχνά μας υπενθύμιζε να….

Το δικό μας CLOUD ενηλικιώθηκε!

Μιας και περνάω τις διακοπές μου εργαζόμενος στο ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΣ – HUTTON School-in-the-Cloud, δεν μπορούσα παρά να το συμπεριλάβω σε ένα από τα αρθρα αυτής της έκδοσης.

Όταν ο COVID-19 μας έκλεισε τα σχολεία για ένα πολύ μεγάλο διάστημα, εμείς βρεθήκαμε  – όπως πάντα – μπροστά από τις εξελίξεις γιατί είχαμε ήδη αρχίσει να στήνουμε τη διαδικτυακή μας πλατφόρμα και να εργαζόμαστε σε ένα δικό μας LMS (Learning Management System) από το 2014! Την ώρα δηλαδή που άλλα ξενόγλωσσα σχολεία σήκωναν τα χέρια ψηλά με απόγνωση ή απλά προσπαθούσαν να στέλνουν με email εργασίες στους μαθητές τους εμείς στέλναμε ειδοποιήσεις του τύπου “ανοίξαμε και σας περιμένουμε στο School-in-the-Cloud”. Σίγουρα οι γονείς και μαθητές μας εκείνης της εποχής θυμούνται ίσως και την έκπληξη τους που τόσο γρήγορα είχαμε βρει τη λύση.

Πρέπει να ομολογήσω πως μια λύση που τη δίνεις με το “μαχαίρι στο λαιμό”, όπως είχε συμβεί τότε δεν είναι ποτέ η τέλεια λύση και δεν είχε την γκλαμουριά που ελπίζαμε να της προσδώσουμε όταν θα την έχουμε ολοκληρωμένη το επόμενο Σεπτέμβριο. Έτσι, παρόλο που μας έδωσε άμεσες λύσεις σε όλες μας τις ανάγκες – ακόμη θυμάμαι και τις online συναντήσεις με γονείς για τους βαθμούς της περιόδου – εμείς γνωρίζαμε πως θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε την οργάνωσή μας, το υλικό μας και την εξυπηρέτηση που προσφέραμε στο School-in-the-Cloud.

Αυτό το καλοκαίρι λοιπόν ήλθε η ώρα…

Γνωρίστε το School-in-the-Cloud.

Όπως και παραδοσιακά στην τάξη, μόνον που τώρα οι μαθητές μπαίνουν στην εικονική τους αίθουσα την ώρα που λέει το πρόγραμμά τους. Ο καθηγητής ή καθηγήτρια έχει μπει νωρίτερα και τους περιμένει. Κανένας μαθητής δεν μπορεί να μπει στην τάξη πριν από τον καθηγητή ή σε ώρες που δεν έχει μάθημα.

Η τάξη έχει πίνακα, στον οποίο γράφουν καθηγητές και μαθητές. Επίσης όλοι μπορούν να δείξουν κάτι που έχουν ετοιμάσει από πριν, να δουν και να μιλήσουν ο ένας στον άλλο, να δουν video ή να ακούσουν audio. Παράλληλα το μάθημα βιντεοσκοπείται και είναι διαθέσιμο για επανάληψη.

Το School-in-the-Cloud δίνει την συνατότητα για pair-work ή  group-work στην τάξη, ενώ το  homework καταγράφεται σε ειδικό φάκελο που συνοδεύει το τμήμα και παράλληλα στέλνεται με email αυτόματα στους μαθητές. Οι γονείς έχουν άμεση πρόσβαση στις απουσίες ανά πάσα στιγμή.

Αλλά η ομορφιά του School-in-the-Cloud είναι στην ασύγχρονη πλευρά του. Όταν οι ασκήσεις γίνονται διδακτικό παιγνίδι. Όταν οι μαθητές βλέπουν άμεσα τα λάθη τους και τα διορθώνουν. Όταν ο δάσκαλος έχει ενημέρωση για τα λάθη των μαθητών του και ξέρει αν πρέπει να γίνει επανάληψη σε όσα δίδαξε.

School-in-the-Cloud & ίσες ευκαιρείες

Με το School-in-the-Cloud δίνουμε λύσεις ποιοτικής διδασκαλίας σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από το πόσο μακριά κατοικούν…