Σεπτέμβρης! Ξέρω, ξέρω δύσκολη εποχή για γονείς!
Τα έξοδα, τα ψώνια, οι εγγραφές σε ξενόγλωσσα σχολεία και φροντιστήρια, τα προγράμματα των εξωσχολικών δράσεων, οι δάσκαλοι / καθηγητές που μας έτυχαν για αυτή τη χρονιά, (άλλες φορές όπως τους θέλουμε και άλλες όχι) και πολλά, πολλά άλλα προβλήματα και προβληματάκια που θα απασχολήσουν όλους εμάς που ζούμε κοντά στην εκπαίδευση είτε λόγω επαγγέλματος, είτε λόγω των παιδιών μας.
Η μακρόχρονη εμπειρία μου τόσο ως γονιός, όσο και ως δάσκαλος θα μπορούσε να μου επιτρέψει να μοιραστώ μαζί σας γνώμες για όλα τα παραπάνω, όμως εδώ θα τολμήσω να γράψω μόνον γι’ εκείνο που έχω πραγματικά εντρυφήσει εδώ και πολλά – πολλά χρόνια. Για την ποιότητα στην εκπαίδευση.
Η ποιότητα γενικώς είναι μια έννοια που δεν έρχεται έμφυτα, ούτε σε αυτόν που θέλει να την προσφέρει, ούτε σε εκείνον που θέλει να την αγοράσει. Η ποιότητα αφορά αναζήτηση, γνώση και πίστη σ’ αυτήν. Όπου βρίσκει καταφύγιο η ποιότητα, φεύγει το “δε βαριέσαι”, φεύγουν οι “αρπαχτές”, φεύγει το “η φτήνια τρώει το παρά” που έλεγαν οι παλιότεροι. Το πιο σημαντικό είναι πως στη θέση τους έρχεται η τιμιότητα, η εντιμότητα, οι καθαρότητα των υποσχέσεων και η τήρηση των δεσμεύσεων.
Ξέρω, ξέρω “it sounds too good to be true”, που λένε οι Άγγλοι. Δηλαδή, παραείναι ωραία αυτά για να είναι αλήθεια! Δεν διαφωνώ με την αμφιβολία κάποιον, γιατί η..
Θα με συγχωρήσετε, αλλά είναι αυτό που λένε “το ένα πράγμα φέρνει τ’ άλλο …”! Κάποιος φίλος διάβασε το προηγούμενο άρθρο πριν καλά – καλά το δημοσιεύσουμε και μου είπε “καλά τα λες, αλλά εσείς πως μπορείτε να αποδείξετε ότι όλα αυτά τα ποιοτικά κριτήρια τα πληροίτε στο δικό σας σχολείο και πως το ξέρουν αυτό οι αναγνώστες σου”;
Όπως αντιλαμβάνεστε αυτό ήταν! Είχε ήδη ανάψει το φυτίλι που έφερε την παρακάτω έκρηξη σκέψεων, λόγου και κειμένων.
Επί τη ευκαιρία, αν δεν διαβάσατε ήδη το προηγούμενο άρθρο, σας προειδοποιώ πως τούτο δεν θα σημαίνει και πολλά για σας. Τα παίρνω λοιπόν από την αρχή.
Απλά ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει με το δικό του διαφορετικό τρόπο και με τις …
…Όπως θα αντιληφθείτε, σε αυτό το απόσπασμα είχα εκφράσει την άποψη μου πως η διδασκαλία μιας γλώσσας χωρίς τον κατάλληλο δάσκαλο είναι μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, καταγράφοντας παράλληλα και τους λόγους που με οδήγησαν σε αυτό το συμπέρασμα.
Όμως στη ζωή μου έμαθα να μην είμαι δογματικός και να μην έχω οποιεσδήποτε εμμονές προς καμία κατεύθυνση, ειδικά όταν αυτή αποτελεί την επιλογή κάποιων ανθρώπων. Στο ενδιάμεσο διάστημα αφιέρωσα χρόνο και φαιά ουσία για να μελετήσω ξανά το φαινόμενο που λέγεται ασύγχρονη μάθηση, που στην πράξη σημαίνει “διδασκαλία άνευ διδασκάλου”. Κατέληξα πως υπάρχουν αρκετά Θετικά σημεία μαζί με τα όσα αρνητικά είχα ήδη αναγνωρίσει από καιρό και θέλω να τα απαριθμήσω εδώ για τον αναγνώστη που θα είχε ενδιαφέρον.
Τα θετικά της Ασύγχρονης Μάθησης
Τα ξενόγλωσσα σχολεία ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ – HUTTON βρισκόμαστε στη κορυφή της πυραμίδα των Σχολείων Ξένων Γλωσσών του Βόλου, γιατί εσείς τα φέρατε εδώ. Μας ανεβάσατε στην κορυφή για τον ασυναγώνιστο επαγγελματισμό μας, για τις πρωτοποριακές ιδέες μας, για τα κορυφαία αποτελέσματά μας τόσο στις εξετάσεις του Cambridge όσο και στη γνώση που αποκτούν οι μαθητές μας στα αγγλικά και για την ατέλειωτη αγάπη στη γλώσσα που εμπνέουμε στα παιδιά μας.