Για όποιον δεν κατάλαβε τι υπονοώ με τη λέξη χαρτί στον τίτλο, σας διευκρινίζω πως εννοώ πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Όχι, όχι, μη φανταστείτε πως είναι μια λέξη που μου αρέσει να χρησιμοποιώ! Όμως σε πρόσφατο διάλογο που είχα με γονείς που “πέρασαν” από το σχολείο μας στην περίοδο των εγγραφών την άκουσα και μου έμεινε έντονη, όχι τόσο σαν λέξη, όσο σαν άποψη!
— … όλο που μας νοιάζει είναι να πάρει το παιδί ένα χαρτί για το μέλλον του.
— Τι εννοείτε “ένα χαρτί”; Τι είδους χαρτί;
— Να! Να το βάλετε εκεί πέρα να δώσει εξετάσεις, να τις περάσει και να πάρει το χαρτί.
— Ναι, αλλά ξέρετε πρέπει να δούμε σε ποιο επίπεδο είναι το παιδάκι σας. Να κάνουμε ένα τεστ;
— Τι τεστ και πράσινα άλογα! Ο φίλος του ο Αρίστος το έδωσε και το πήρε έτσι χωρίς μαθήματα!
— Ποιο;
— E! Πως το λένε! ελ ομ νου, κου μου λου; Δεν ξέρω!
Εννοείται πως δεν ήξερε! Και εννοείται πως δεν είναι σήμερα μαζί μας! Και βέβαια εννοείται πως δεν έφταιγε εκείνος ο πατέρας, αλλά η πολιτεία που δεν έχει τρόπο να βεβαιώσει ποια πιστοποιητικά αξίζουν και ποια ούτε τη μελάνη που χρησιμοποιούν. Φταίμε και εμείς που δεν το ξεκαθαρίζουμε, αλλά τα αφήνουμε να υπάρχουν σαν την επικίνδυνη σκιά που δηλητηριάζει το κλάδο μας σιγά αλλά σταθερά.
Το χαρτί λοιπόν, το πτυχίο που λέγαμε παλαιότερα, ή το πιστοποιητικό που λέμε τώρα πρέπει…
Στο προηγούμενο άρθρο, είπα πολλά για τις διάφορες εξετάσεις και την αξία των πιστοποιητικών τους.
Σε αυτό θέλω να μοιραστώ μαζί σας κάποιες εξελίξεις στο κλάδο των Εξεταστικών Κέντρων του Cambridge. Το Cambridge έχει εξεταστικά κέντρα σχεδόν σε κάθε χώρα του πλανήτη. Ανάλογα με τους αριθμούς των υποψηφίων ο αριθμός αυτών των Εξεταστικών Κέντρων μπορεί να είναι περισσότερα ή λιγότερα.
Παραδοσιακά – και μέχρι το 2004 – ως εξεταστικό κέντρο του Cambridge στην Ελλάδα λειτουργούσε μόνον το Βρετανικό Συμβούλιο ή αλλιώς το British Council. Όμως οι υποψήφιοι στον ελληνική επικράτεια ήταν πολλές χιλιάδες και το μονοπώλειο του Βρετανικού Συμβουλίου ήταν μια μάλλον ανισόροπη κατάσταση, η οποία στερούσε την προσωπική φροντίδα και την ποιότητα των υπηρεσιών από τους υποψηφίους. Κάποιοι αναγνώστες εκεί έξω μπορεί να έχουν αναμνήσεις από μπουλουκοποιημένες εξετάσεις πριν το 2004.
Το 2003, το Cambridge είχε αποφασίσει πως είχε έλθει η ώρα να σπάσει το μονοπώλιο και να δημιουργήσει και στην Ελλάδα έναν αριθμό από νέα Εξεταστικά Κέντρα. Επειδή όμως δεν υπήρχε η εμπειρία σχετικά με το πως θα λειτουργούσαν εδώ αυτά τα νέα κέντα, αποφασίστηκε να πειραματιστούν με ένα πρώτο κέντρο, το οποίο θα είχε και τις περισσότερες πιθανότητες να λειτουργήσει χωρίς πρόβλημα με την ποιότητα, την ασφάλεια και τις αρχές του Cambridge.
Εκείνη την εποχή ο μόνος εκπαιδευτικός οργανισμός που φώναζε υπέρ της εκπαιδευτικής ποιότητα και που..
Ένατη λοιπόν σχολική χρονιά του QLS Volunteering! Αν τούτη είναι πραγματικά η 9η χρονιά εθελοντισμού στο QLS, αντιλαμβάνεται κανείς πως έχουν προηγηθεί άλλες οκτώ. Οκτώ χρονιές στις οποίες το QLS έβαλε το λιθαράκι του στην προώθηση της παγκόσμιας ιδέας του εθελοντισμού, την πάντρεψε με τις θετικές σκέψεις προς τους έχοντες ανάγκη υλικής και ηθικής στήριξης και αντιστάθηκε οργανωμένα στη θύελλα του bullying με τη δική του πολυβραβευμένη εκστρατεία.
Έφερε για πρώτη φορά το 2017 στην Ελλάδα από τη Μ. Βρετανία το μοναδικό πρόγραμμα “Anti-Bullying Ambassadors” το οποίο συνεχίζει να τρέχει μέχρι και σήμερα, μετρώντας 500+ αποφοίτους πανελλαδικά, με την ακούραστη καθοδήγηση του δικού μας Fred Featham, ιδιοκτήτη σχολείου ξένων γλωσσών και μέλους του QLS από το Ρέθυμνο.
Το πρόγραμμα “Anti-Bullying Ambassadors” είναι μια βιωματική εκπαίδευση που διδάσκει στους νέους δεξιότητες ζωής (life skills) σχετικές με τον σχολικό εκφοβισμό. Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους, οι συμμετέχοντες είναι σε θέση ως Πρεσβευτές Anti-Bullying, να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους στους συμμαθητές και τους οικείους τους, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά το φαινόμενο. Το πρόγραμμα αυτό τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Υπουργείου Παιδείας και αποτελεί τμήμα του Βρετανικού βασιλικού κοινωφελούς ιδρύματος The Diana Award, που δημιουργήθηκε και δρα στη μνήμη της πριγκίπισσας Νταϊάνα. Ο Fred με την αέναη προσπάθειά του, την υπομονή και επιμονή στους στόχους του και με τις γνωριμίες του στο εξωτερικό κατάφερε να δώσει συναρπαστικές…
Τα ξενόγλωσσα σχολεία ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ – HUTTON βρισκόμαστε στη κορυφή της πυραμίδα των Σχολείων Ξένων Γλωσσών του Βόλου, γιατί εσείς τα φέρατε εδώ. Μας ανεβάσατε στην κορυφή για τον ασυναγώνιστο επαγγελματισμό μας, για τις πρωτοποριακές ιδέες μας, για τα κορυφαία αποτελέσματά μας τόσο στις εξετάσεις του Cambridge όσο και στη γνώση που αποκτούν οι μαθητές μας στα αγγλικά και για την ατέλειωτη αγάπη στη γλώσσα που εμπνέουμε στα παιδιά μας.