Πάω στοίχημα πως η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου είναι “όχι”. Κι’ όμως υπάρχουν πράγματα που τα βλέπουμε σαν δεδομένα, αλλά δεν είναι. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μάθεις μια γλώσσα και ο καθένας από αυτούς έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Παράλληλα υπάρχει ακόμη ένα ερώτημα: “Που ακριβώς τελειώνει η διαδικασία της μάθησης;”
Αν αρχίσουμε από αυτό, το τελευταίο ερώτημα, θα πρέπει να θέσουμε και ένα ακόμη πολύ πιο σοβαρό! “Τι θέλεις να κάνεις με τη γλώσσα;” Είναι προφανές πως αλλού τελειώνει η μάθηση για έναν άνθρωπο που θέλει τη γλώσσα απλά για να μπορεί να εργαστεί σεζόν σε κάποιο νησί, αλλού για εκείνον που θέλει να κάνει φίλους στο εξωτερικό, αλλού για εκείνον που θέλει να σπουδάσει και να κάνει καριέρα σε μια άλλη χώρα και αλλού για εκείνον που θέλει να σταθεί και να μιλήσει σε ένα διεθνές ακροατήριο, όπως κάνουν οι υπουργοί μιας χώρας.
Αλλά ας κουβεντιάσουμε λιγάκι τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να μάθει κανείς μια ξένη γλώσσα και αν τους συνδυάσουμε με τις παραπάνω περιπτώσεις που αφορούν το που τελειώνει η μάθηση, ίσως να γίνει κατανοητό ότι ένας συνδυασμός αυτών των τρόπων ίσως να είναι και ο πλέον ενδεδειγμένος για τον καθέναν από μας.
Μαθήματα στη χώρα σου
Αυτός είναι ο πλέον συνηθισμένος τρόπος, ειδικά για μας στην Ελλάδα όπου έχουμε πληθώρα ξενόγλωσσων σχολείων και ακόμη μεγαλύτερη πληθώρα δασκάλων που…
Όπως συνήθως, παίρνω το έναυσμα για να γράψω ένα άρθρο στο HT Digital, από πραγματικά γεγονότα και ζωντανές εμπειρίες. Η μαμά που θα περιγράψω παρακάτω, είναι ιδιαιτέρως μορφωμένη, με έντονες κοινωνικές σχέσεις και γνωριμίες και λειτουργεί μέσα σε μια οικογένεια με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη σωστή μόρφωση των παιδιών της.
Αυτή, λοιπόν η μαμά – παρόλο που εμπιστεύεται τα παιδιά της στο σχολείο μας εδώ και πολλά χρόνια – δεν μπορούσε να διανοηθεί και να καταλάβει πως είναι δυνατόν το δικό μας σχολείο να συμμετέχει σε εξετάσεις του Cambridge σε διαφορετικές ημερομηνίες και σε άλλους χώρους (venues) από αυτές που συμμετέχουν οι φίλοι και συμμαθητές των παιδιών της, που είναι μαθητές σε καποια άλλα ξενόγλωσσα σχολεία.
Σκέφθηκα λοιπόν πως αν μια μαμά του δικού της μορφωτικού επιπέδου έχει δυσκολία να κατανοήσει το τι ακριβώς συμβαίνει στο χώρο των εξετάσεων, προφανώς θα υπάρχουν εκατοντάδες άλλες μαμάδες εκεί έξω με τους ίδιους προβληματισμούς και τις ίδιες αμφιβολίες. Σίγουρα το φταίξιμο δεν είναι δικό τους! Το φταίξιμο είναι σε μας που δεν φροντίσαμε να ενημερώσουμε έγκαιρα και έγκυρα το κοινό σχετικά, αλλά και ίσως και σε εκείνους τους συναδέλφους ιδιοκτήτες ξενόγλωσσων σχολείων, ή μη, που επίτηδες αποσιωπούν την πραγματικότητα ή – ακόμη χειρότερα – αφήνουν “χαιρέκακα” υπονοούμενα.
Ιδού λοιπόν η πραγματικότητα στα λόγια επιστολής που στάλθηκε στις 18/09/24 από το ίδιο το Cambridge σε όλα τα σχολεία ξένων γλωσσών στην..
Ξέρω πως στις μέρες μας το 99% του κόσμου αγοράζει ρούχα ετοιματζίδικα και προσπαθεί να τα ταιριάξει στα μέτρα του, έστω με λίγες αλλαγές στο μήκος ή στο φάρδος κλπ.
Παλιότερα όμως, οι κυρίες αφιέρωναν πολύ χρόνο, σκέψη και χρήμα στο να επιλέξουν το ύφασμα που ήθελαν και κατόπιν έπρεπε να επιλέξουν την κατάλληλη μοδίστρα στην οποία θα εμπιστευόντουσαν το ακριβό τους ύφασμα. Δεν έψαχναν την πιο φτηνή, αλλά εκείνη που δεν θα έκοβε το ύφασμα λάθος. Γιατί αν κάποια μοδίστρα έκοβε το ύφασμα λάθος, άντε μετά να το φέρεις στα ίσια!
Εκείνες η κυρίες της παλιάς εποχής ήξεραν πως ένα αρχικό λάθος μπορούσε να καταστρέψει το πολύτιμό τους ύφασμα, όμως τώρα πραγματικά αναρωτιέμαι αν κάποιες μαμάδες αντιλαμβάνονται πως το παιδάκι τους είναι ότι πολυτιμότερο έχουν! Χιλιάδες φορές πολυτιμότερο από οποιοδήποτε πανάκριβο ύφασμα!
Και όμως αυτές οι μαμάδες στο όνομα της φτήνιας είναι έτοιμες να “κόψουν” και να “κάψουν” τα πρώτα βήματα του παιδιού τους στο βωμό του ότι πάρεις 100! Θα τρέψουν την επόμενη ή μεθεπόμενη χρονιά απογοητευμένες σε κάποιο άλλο σχολείο ζητώντας του να διορθώσει τα “αδιόρθωτα”! Όμως θα είναι τόσο αργά όσο και στην περίπτωση του λάθος κομμένου υφάσματος.
Με τσόντες δε θα μπορέσει ποτέ να γίνει το υπέροχο φόρεμα που ήθελες να αποκτήσεις, όπως και με τσόντες θα δυσκολευτείς πολύ να διορθώσεις τη ζημιά που οι φτηνιάρηδες εκεί έξω θα κάνουν στο παιδί σου.
Ξανασκέψου το και κάνε μια δεύτερη έρευνα…
Τα ξενόγλωσσα σχολεία ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ – HUTTON βρισκόμαστε στη κορυφή της πυραμίδα των Σχολείων Ξένων Γλωσσών του Βόλου, γιατί εσείς τα φέρατε εδώ. Μας ανεβάσατε στην κορυφή για τον ασυναγώνιστο επαγγελματισμό μας, για τις πρωτοποριακές ιδέες μας, για τα κορυφαία αποτελέσματά μας τόσο στις εξετάσεις του Cambridge όσο και στη γνώση που αποκτούν οι μαθητές μας στα αγγλικά και για την ατέλειωτη αγάπη στη γλώσσα που εμπνέουμε στα παιδιά μας.