Η παρακάτω στιχομυθία είναι 100% αληθινή και ακριβώς όπως μου την περιέγραψε ένας φίλος, πού βρέθηκε να πίνει το καφεδάκι του σε γνωστό στέκι της πόλης του Βόλου. Έγινε ανάμεσα σε δύο νεαρές κυρίες – προφανώς μαμάδες – οι οποίες συζητούσαν για τα σχολεία των παιδιών τους.
— …και με τα αγγλικά σας τι κάνατε;
— Το πήγα φέτος σε άλλο φροντιστήριο. Εκεί του έκαναν ένα τεστ και έβαλαν το παιδί στο σωστό τμήμα!
— Στον Ανετόπουλος το πήγες;
— Φυσικά!
Ο φίλος ξαφνιάστηκε τόσο πολύ από αυτό το τελευταίο “φυσικά”, που στο μυαλό του κυριάρχησε η σκέψη του πως θα μπορούσε να το μοιραστεί μαζί μας και έπαψε να ακούει την υπόλοιπη συζήτηση.
Όταν άκουσα την ιστορία ασφαλώς και το χάρηκα το “φυσικά”, αλλά πιο πολύ ευχαριστήθηκα το γεγονός ότι η δεύτερη μητέρα μάντεψε το σχολείο στο οποίο είχε επιλέξει να πάει η πρώτη μαμά.
Το γεγονός αυτό καθ’ εαυτό δεν με ξάφνιασε όμως! Και δεν με ξάφνιασε γιατί ήμουν και είμαι σίγουρος ότι η καλές υπηρεσίες – όπως και τα καλά προϊόντα – αναγνωρίζονται. Οι άνθρωποι μιλάνε! Και όχι μόνο μιλάνε, αλλά και χαίρονται να μοιράζονται όσα καλά γνωρίζουν για τις υπηρεσίες ενός σχολείου.
Οι Άγγλοι το λένε “word of mouth”! Αστεία έκφραση, αλλά σημαίνει την έμεση – αλλά και πιο καλή – διαφήμιση που μπορεί κανείς να έχει μέσα από τους ευχαριστημένους πελάτες. Είναι αυτή η διαφήμιση που δεν αγοράζεται, αλλά κερδίζεται! Που δεν έχει κόστος, αλλά έχει σκληρή δουλειά! Που δεν βγαίνει με ντελάλη κάθε Σεπτέμβρη, αλλά περνάει από τον ένα γονέα στο άλλο…
Βρέθηκα πρόσφατα σε μια παρέα νέων σχετικά ανθρώπων οι οποίοι συζητούσαν με άνεση για τις διάφορες γενιές κάνοντας αναφορά στα ονόματά τους. Άκουσα να συζητούν για τους “Millennials”, για τους “Generation Z” και τα λοιπά και αναρωτήθηκα αν αυτά τα παιδιά γνώριζαν επακριβως τις περιόδους που καλύπτει η κάθε γενιά που έχει ονοματοδωθεί και αν τις είχαν όλες συγκετρωτικά στο μυαλό τους. ‘Οταν τους ρώτησα σχετικά κατάλαβα ότι γενικά υπήρχε κάποια σύγχηση.
Βάλθηκα λοιπόν να το ερευνήσω και εδώ σας δίνω τα αποτελέσματα της έρευνάς μου:
1. Η Χαμένη Γενιά “The Lost Generation” (1883 – 1900)
Από τα τέλη του 19ου έως αρχές του 20ού αιώνα (1883-1900)
Ο όρος πρωτοχρησιμοποιηθήκε από τη συγγραφέα Gertrude Stein και έγινε δημοφιλής από τον συγγραφέα Ernest Hemingway. Αναφερόταν σε αυτούς που ενηλικιώθηκαν κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο (1914-1918).
Αυτή η γενιά αισθάνθηκε απογοήτευση από τις καταστροφές του πολέμου και από την απώλεια στόχου, προσανατολισμού και σκοπού που ακολούθησε. Πολλοί απ’ αυτούς δυσκολεύονταν να βρουν νόημα στην εποχή μετά τον πόλεμο, γι’ αυτό και ο όρος “χαμένη”.
2. Η Μεγάλη Γενιά – “The Greatest Generation” (1901 – 1927)
Από τις αρχές του 20ού αιώνα (1901-1927)
Ο όρος πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον δημοσιογράφο Tom Brokaw στο ομότιτλο βιβλίο του το 1998.
Αυτή η γενιά έζησε τη Μεγάλη Ύφεση (1929) και πολέμησε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (1939-1945). Διακρίθηκε…
Ανέκαθεν πιστεύαμε πως πρέπει να είσαι έτοιμος για αλλαγές και βελτιώσεις στη δουλειά σου, ειδικά όταν διαβλέπεις πως υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις που επιζητούν τη λύση τους.
Έτσι το 2015 εφαρμόσαμε το πρωτοποριακό μας πρόγραμμα Modular Proficiency, με το οποίο λύσαμε τα προβλήματα χρόνου και κόστους που μέχρι τότε αντιμετώπιζαν οι μαθητές που ήθελαν να προχωρήσουν για το Proficiency του Cambridge.
Έκτοτε φέραμε δεκάδες παιδιά με επιτυχία στην κατάκτηση αυτού του παγκοσμίως πιο σημαντικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.
Το ίδιο πρωτοποριακό ήταν και το πρόγραμμα των FIRST STEPS που με εξαιρετική επιτυχία αντικατέστησε το 2017 τα γερασμένα πια Α και Β Juniors. Σήμερα τα παιδάκια στα τμήματα FIRST STEPS του σχολειου μας καταφέρνουν από τα μέσα της πρώτης τους χρονιάς να διαβάζουν από – ηλικιακά κατάλληλο – άγνωστο κείμενο, να εκφράζονται στην αγγλική και να καταλαβαίνουν τη δασκάλα τους που τους μιλάει στην αγγλική και μόνον. Και όλα αυτά τα κάνουν με απέραντη χαρά, ατέλειωτο παιγνίδι και – όπως και στα άλλα μας επίπεδα – με ελάχιστο έως ΜΗΔΕΝ homework.
Με αυτή την τελευταία ρηξικέλευθη αλλαγή στα προγράμματά μας, είχαμε καταφέρει να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις στα επίπεδα που καθόριζαν την έναρξη και το τελείωμα της μαθησιακής διαδικασίας. Όμως ξέραμε πως έπρεπε να βρούμε τη λύση και στα λεγόμενα επίπεδα “κορμού”, τα οποία μας φώναζαν πως κάτι έπρεπε να κάνουμε. Αλλά τι;
Για πάρα πολύ καιρό μελετήσαμε σοβαρά και εργαστήκαμε…
Τα ξενόγλωσσα σχολεία ΑΝΕΤΟΠΟΥΛΟΥ – HUTTON βρισκόμαστε στη κορυφή της πυραμίδα των Σχολείων Ξένων Γλωσσών του Βόλου, γιατί εσείς τα φέρατε εδώ. Μας ανεβάσατε στην κορυφή για τον ασυναγώνιστο επαγγελματισμό μας, για τις πρωτοποριακές ιδέες μας, για τα κορυφαία αποτελέσματά μας τόσο στις εξετάσεις του Cambridge όσο και στη γνώση που αποκτούν οι μαθητές μας στα αγγλικά και για την ατέλειωτη αγάπη στη γλώσσα που εμπνέουμε στα παιδιά μας.